Wednesday, June 12, 2013

Lambaian Laut China Selatan Sepanjang Jalan Lama Tg-Balau ke Sedeli, Johor

Begitulah kebesaran Ilahi, sungguh kagum saya  dengan keindahan dan panorama alam yang memikat hati....Gambar tersebut adalah catatan sepanjang perjalanan pengembaraan kami dari Jalan Lama Tanjung Balau menghala ke Sedeli...Lama betul tak melalui jalan tersebut, lebih kurang 8 tahun jugak la...Banyak perubahan berlaku, tapi saya x sempat nak mencatat dengan kamera....Gambar kat bawah ni just pakai henpon je, xde la aku snap pakai iOS ker, Ipad ker...even normal henpon je, pun begitu gambar tetap kelihatan cantik..
 
Pengembaraan ini adalah rentetan dari pada kisah Treasure Hunting Puan exora merah , Dia dok sibuk cari sumber blog pokok gajus, saya pun tumpang la pasal blog laut china selatan saya ni..
 
 
 Akibat terlalu kagum dengan panorama ini, kami pun berhenti di tepi jalan nan sepi tersebut semata-mata untuk menikmati keindahan laut cina selatan yang terbentang luas....



 Panorama dari tepi jalan..cantik x terkata..
 
 
 
 Masa ni dalam kereta sewaktu kereta meluncur di sepanjang jalan Tg.Balau ke Sedeli...



  Pemandangan dari dalam kereta...!


Sebelum sampai ke Sedeli, kami terjumpa satu kawasan yang dinamakan Pantai Tanjung Buluh, kira-kira 10km jugak dari Jason Bay, Kawasan tersebut masih bersih mungkin kerana tidak ramai orang yang mengetahi akan kewujudan tempat ini......
The end 




No comments: