Monday, May 16, 2011

Healthy Treat ~ Sunday Lunch (15/5)

RE: Makanan Penuh Khasiat....




Okey memandangkan lama dah aku x main masak-masak kat umah, so sempena sunday yang maha elok, mood pun elok, agak terajin tuk masak makan tengah hari...hahha..menu utama sempena main masak-masak pada hari tersebut adalah "Home made Burger + healthy vege"...


Vege tersebut adalah favourite anak-anak aku, dan vege tersebut adalah sayur yang wajib ada dalam peti sejuk..kalo idak....kompem penuh gan jajan....

Favaourite Vege:: Celery + kobis + carrot, erm macam tertinggal apa ek....ooooo..aku lupe nak bli timun & tomato la.....haahhah...


Meh nengok hasil, erm..camera version x bape elok...so just lihat aje la hasil daripada main masak-masak bersama anak-anak aku di dapur cik Ema....


Chicken burger + coleslaw(gitu ker ejaannyer??..lantak la yer...) + carrot + celery & anggur as dessert...so this canbe consider good & healthier food for people on diet....ada sape-sape ker on diet????..aku??..idak ler.aku nak berdiet....satu KERUGIAN tu.....





Ini Hirisan Celery + Carrot, makanan kunyahan semasa menonton tv...




Home made coleslaw....bahan & taste ikut suka aku...
Kobis, carrot, celery, mayonis, sikit susu cair, & lada sula sebagai penambah rasa....
gaul2..them keep refrigerated skit, pas tu siappp & sedap dimakan....part yang ni mmg Favourite
Mr.Hubby...


So that's all for great great sunday....chow....

No comments: