Sunday, November 27, 2011

Admittance Hospital sebab Allergy Reaction pada Ubat on 22 NOV 2011


RE: ALLERGY REACTION DUE TO MEDICINE

22 Nov 2011, erm..awal pagi aku tengah sibuk mengemas & memasak, ye la kan ker hari tu Negeri Johor Public Holiday atas sebab Birthday Sultan Johor, so aku amik peluang la bangun pagi2 siapkan keje umah, sebab cadangnya nak merayap di tengah hari...tapi pagi tu..apis gn hakim dok bising2..kepala beso..kepala beso..ada ke diejek adik nyer tu..ampeh..aku pubn menjegah la...Ya Allah...hah amik ko..muka anak aku beso sebelah (bengkak)..nape ek??? puas piki..tp seingat aku, tengah malam tadi aku ada bagi dia ubat,,...ubat tu plak first time aku bg since semalam..ye la kebetulan pulak anak aku ni dihinggapi "chicken pox" so dokter cuma soh bg ubat demam je....maybe dia allergy ubat,..so dengan pantas aku membawa dia ke HSAJB..kami pun terus ke Wad Emergency room...mak ko..ramai giler.....nasib la....oleh kerana kes ank aku ni kira agak cemas jugak la so kami dapat la number express..menunggu around 1/2 hours jugak la....expresss la tu....hhehehehe....


selepas di "examine" dokter pakar..ada lebih kurang 4 org dokter..depa dok bincang pasal apo kene kek anak aku nih...gaduh punya gaduh , dokter sahkan dia ni kompem reaction..allergy pada ubat yg diberi oleh aku tengah malam tadi.....



Lepas dripping air gn ubat nampak anak aku selesa sikit keadaan nyer kalo nak dibandingkan sebelum ni..abes sume muka dia rashes..



Dokter2 kat situ sume puji anak aku.."eh x takut ubat ke?? eh x takut jarum ke??? rileks je"...heheh..bangga muka aku..nengok la anak sape..rileks je..kene cucuk amik darah ker, kene cucuk nak pasang salur drip ke..rilek aje...lagi dia nengok ada lah...


erm muka budak dah boring..lama sangat tunggu nak check in spital...dah puas main OOO BEEE JUSSSS..gan aku..dah puas main ONE TWO THREE..dah x tau nk men ape...hikhikhik..


Ni time dah check in..bila dah sampai kat katil..dia sibuk ajak balik.."jom la balik ibu..x best la kat sini"..itu la kata dia..abistu aku jawab la"memang la x best, nama pun spital dik...kalo best ibu pun nak lepak sini 3 hari 2 malam..hehhehehe"




huh..boring kata dia..cbuk cari henpon abang apis yg dibawa..men game la ..pe lagi...


mari..mari..nengok saya..saya ni dah la suffer chicken pox..leh pulak allergy ni datang sekali...cian saya kan...uuuwwaaaaaa.......


erm...keletihan sepanjang hari..ni pun dia tido nyeyak dlm 1/2jam je..pastu..huh meragam..nangis sebab gatal dek chicken pox tu..rashes...


tersadai.....ZZZZzzzzz....



tersadai lagi...ni sebab ibu awak ni dah ngantu gn boring....huhuhuhuhuhuh....



Ni hari kedua saya di sini....hehehhehe mentang2 MALAYSIA menang lawan INDON sukan SEA tua ri , makanya saya pun kemaruk gn jersi HARIMAU MALAYA... NGAUMMMMMMMMMMMMMMMM


cak ahhhhh..malu la....hehehhe












ok la aku pun dah ngantuk tahap cipan dah ni..nak upload crita ni dari sehari ke sehari...x sempat..padahal byk mende nk share tp bz x sempat nk upload..ok la...doa'kan anak saya kembali ceria & sihat sebab dia anak yang super aktif.....like mother like son....hehhehehe...
Posted by Picasa

No comments: