Sunday, April 1, 2012

Main Masak-Masak di Hari April Fool... Kek Blueberry Sri Pelangi..

Alahai...aku lupe la hari ni 1st April.....April Fool kata org putih...kalo kata orang melayu "April Bodo" hahahahha.... so Hepi april bodo...apa pun tak boleh la..!

Sempena weekend yang penuh dengan sifat kerajinan dalam diri aku...maka aku telah menguatkan semangat aku ni tuk buat kek bagi Hi Tea petang Ahad yang panazzz ni...

Tetiba terasa nak makan something base on Blueberry...so try la resepi ni.....

hehhe..dah resepi ni pun aku hentam semacam je..so nama dia aku bagi pun ikut suke hati aku le..

KEK BLUEBERRY SRI PELANGI...

Bahan2: tepung gandum, ovelette, baking powder,gula aising, telor & pewarna....






Ini adalah hasil titik peluh aku main masak-masak di petang hari..."kakakkkkkk...meh tolong basuh pinggan mangkuk ni...." "ampeh x jalan..aku jugak yg kene basuh ceh!" kata aku bersendirian tika di dapur pinjaman...(dapur ini adalah hak terpelihara oleh akak aku,,..ngehhhhh..pinjam ek.....dapur aku kat umah bersih sgt sayang aku nak kotorkan:!)


Setelah aku kukus dalam jangka waktu 20 minit..gini ler rupe nyer..

Sebeno nya kek ni aku ter kukus lebih 40 minit sebab aku terlelap....Zzzzz.ZZ....penat siot..

celik mata aku terus teringat kat kek aku..mampus kalo akak aku tau aku terlelap masa tengah masak....hehhehe..i'm sorry....ngeeehhhhh lagi...



Haaa korang nampak tak Blueberry tu sedapppp......slurrppp.....



Setelah ku potong2kan dia untuk santapan ank3 di petang yg terik ini..Ya Allah..panazzz...sungguh petang kat Tg Puteri Resort..hhehehhe ha kan kaler dia tu berbagai2 bak pelangi....ok la tu kan...



Ini dia sudah ku hiris comel2....erm....terasa Jah....ada sesapa nak tempah..sila inbox saya..hehheheheh


Sekian entri main masak-masak saya untuk kali ini....... "peace no war".....

No comments: