Friday, May 23, 2014

singgah sekejap...

Asssalammualaikum!!!  oh tuan Tanah....mana la pergi?? lama sgt menyepi...heheheh..




ops ops..macam lama sgt blog aku menyepi...kalau Tanah ladang ni kompem dah tinggi lalangnya kalau x dibersihkan..nasib baik la ni just a blog web...jadi just bersarang aje la...


seriously..aku mmg sgt2 sibuk sejak2 akhir2 ni...bukan ape..aku shortage staff...most of job kat opis, aku kene handle sendiri...entah la...eh meh aku nak share sikit pasal masalah yang aku hadapi sekarang ni...aku x tau nak cakap apa pasal new generation zaman sekarang ni...kerja macam main cak - cak pulak...kejap datang, kejap x datang..pastu blah macam tu aje..memang budak2 sekarang x mempunyai kredibiliti untuk kerja bersungguh-sungguh...(sungguh mengecewakan..)..


Setiap kali buat interview session untuk hire staff baru..yang apply memang ramai...tapi bila aku call walk in interbiu semua result hampeh...most of them nak gaji yang tinggi...alasan komitmen terlalu banyak...tapi experience kerja sangat - sangat teruk,  mana tak teruk..??? jumping sana, jumping sini...kerja 2 -3 tempat dalam masa 3-5 months!!...alasan!!?? BOSS x betul la..BOSS x bagus la...BOSS potong gaji saya sbb saya slalu dtg lambat la...ada ke!!?? poyokan...."ko hingat tu abah ko nyer syarikat??"..mental tol....aishhhh susah nak cakap....furthermore "pick up" nk catch up buat kerja memang la tersangat worst (by right aku bukannya nak kondem sesapa..tapi ini la hakikatnya) very slow mind set...cakap benda yang simple pun tapi kepala dan fikiran mereka x boleh nak elaborate something....eh payah la aku nak cakap...senang ceritanya ibarat lebih baik kalau kita mengajar budak tadika daripada mengajar budak2 yang graduate university # yang perasaan diri tu sangat bagus..(padahal hampeh tahap cipan)..Ya Allah....kalau dipikirkan memang la boleh biol aku ni....


eh panjang pulak mukadimah aku..padahal niat aku ni nak singgah sekejap........alang - alang dah lama x menaip jadi aku saja luahkan apa yang terbuku kat hati ni...sakit pulak hati kita nih!!!..

No comments: