Sunday, March 20, 2011

Post office assistance x assist langsung....

RE:WHAT IS MEANING OF "CUSTOMER SERVICE"???

Aku tak paham langsung gn attitute seseorang, dah la kau tu bekerja berhadapan dengan orang (ko tu kat kaunter jer....kerani capuk jer...)x yah lah nak layan orang cam tu..walaupun bende ni tak terjadi pada aku, tetapi ia berlaku didepan biji mata ku....ko tu keje @ P/O, most of your gaji dibayar oleh rakyat malaysia yang berkerja siang malam..so x yah kerek semacam....aku geram tul..... masalahnyer pagi lagi ..pastu bukannyer ramai orang kat post office tu...aiseh tu pun nk buat perangai ker????

Aku rasa minah ni x gi training attitute kot sebelum mula keje dulu....iskkk...aku ni pun keje service provider tau..well known how to attend customer sama ada suka atau tak..tapi iskkk ko ni....teruk la....

seingat aku kat depan kaunter pos malaysia ada terpampang modul2 piagam pelanggan..tapi memang tuk pameran saje la tak dilaksanakan punnnnn..buat abis duit gomen jek nak printing banyak2 kat setiap pos malaysia..tp amalan nyer x ade...

one of the motto..LAYANAN MESRA..haaaaaa...mesra sangat kan....sampaikan ada mamat sorang ni tanye ." dik, mintak borang masuk ASB satu"....ye la aku paham minah gomen ni tgh attent aku nyer bil2 tuk bayaran, tapi at least cakap la..kejap yer ...or sebentar yer...NI TAKKK...MINAH P/O NI BUAT X TAU JEKK.....nak kata minah ni x nampak, tak mungkin, sebab mamat ni BESO & TINGGI...cian mamat tu..aku pulak yang "PAISER" @ "SEGAN"..sebab ibarat cam mamat tu cakap sorang2 kat kaunter tu....pas tu dah dalam 5 minit, minah tu letak jek BORANG MASUK ASB tu depan aku, tu pun dia x angkat kepala and tak cakap ape2..iskk.kowang ajau tul...dah tu aku ni terpaku....last2 x sampai hati nyer pasal aku amik and terus bagi kat mamat tu..."ni bang..form masuk ASB" (sambil senyum) dah macam aku plak yang keje kat pejabat pos tu..adesss...

I really upset for what was happpened in front of me..thus i begging most of my freinds who's in this filed, please la ....buat kerja seikhlas nyer...ni kira amalan dunia akhirat jugak tau....

meh jengah & jengok laman web POS MALAYSIA http://www.posmalaysia.com.my/

cuba - cuba lah korang surf web pos malaysia: banyak informasi terkini...sekarang nak buat setem sendiri pun bolehhhh!!!..hahaha

No comments: